Dagligdagen i Skolefritidsordningen

Skolefritidsordningen (SFO) er en vigtig del af skolen, og vi har pasningsgaranti fra. bh.kl. til og med 3. klasse.

SFO'en har opsyn og tilsynspligt med de tilmeldte børn, og har derudover et pædagogisk ansvar for børnenes trivsel og udvikling.

Vi lægger stor vægt på at lære børnene tolerance, samt respekt og forståelse for andre og andres behov.

Børnene er hos os i deres fritid, og vi respekterer så vidt muligt deres ønsker for, hvordan de vil bruge den fritid.

Vore aktiviteter er tilbud, som børnene kan tage imod eller vælge fra.

SFO'en har egne lokaler og bruger tillige faglokalerne skolekøkken, billedkunst og gymnastiksal, og vi har legeplads med gynger, sandkasse, gocarts mm.

Muligheder for leg og beskæftigelse er mangfoldige. Vi tilbyder håndarbejde, sløjd, fodbold, gokarts, spil og alle former for gode gammeldags lege, hinke, sjippe, stikbold mv. Der er også mulighed for at slappe af, hygge sig, læse, tegne eller, hvad man nu har lyst til.

Først og fremmest skal SFO'en være et rart og sjovt sted at være både efter skoletid og i ferierne, og forældre er altid velkomne til en uformel snak med personalet om deres barns hverdag hos os.

Ønskes en mere indgående samtale om det enkelte barn, finder vi en tid, hvor personalet kan være til stede udenfor åbningstiden.